onsdag den 10. juli 2013

Jeg er på vej til dig...

Hej allesammen. 

Jeg har nu fået oprettet en blog, så det vil være muligt at følge mig på min 1-årige rejse som udvekslingsstudent i Brasilien. Jeg rejser med Rotary Youth Exchange, hvilket er en meget anerkendt og respekteret udvekslingsorganisation. Hjørring Morgen er én af tre klubber i Hjørring, og det er den klub, der valgte at sende mig af sted.

Jeg skal bo i det område, der hedder Minas Gerais, hvilket ligger nogenlunde midt i det østlige Brasilien. I Minas Gerais ligger den store by Belo Horizonte, der har omkring 2,5 million indbyggere. Jeg skal bo i byen Sete Lagoas, der ligger godt og vel 70 km fra Belo Horizonte. De første fem måneder skal jeg dog bo lige uden for byen i en mindre by på 8.000 indbyggere, Inhaúma.

Et billede af Sete Lagoas, der omkredser en af de mange søer i området. 


Jeg skal gennem mit ophold bo ved tre forskellige familier, hvoraf den første er i 5 måneder og de næste to i 3 måneder af gangen. Jeg skal gå i skole på en helt almindelig privatskole inde i Sete Lagoas, hvilket også er der, jeg har fået tilknytning til en håndboldklub. Der vil ikke blive stillet nogle krav til mig rent skolemæssigt andet end, at jeg selvfølgelig skal lære sproget - portugisisk. Jeg kommer til at følge min klasse i halvdelen af det, der svarer til deres 2. år og halvdelen af deres sidste år.

Min første familie består af min hostmor Ana Rita, min hostfar Luis Carlos, min hostsøster på 16 Lais og min hostbror Luis (Dudu) på 12 år. Rita arbejder som designer og Carlos er bager. Lais rejser selv til Belgien som udvekslingsstudent 3 uger efter, at jeg er ankommet. Dudu skal gå på samme skole som mig. De bor i et super lækkert og rigtig smukt indrettet hus med swimmingpool, vanvittig flotte detaljer, hushjælp osv. Det virker som et rigtig tøsehus. Jeg glæder mig rigtig meget til at møde dem, og de virker helt utrolig søde.



Jeg rejser af sted d. 5. August, hvilket der under 4 uger til!!! Jeg glæder mig så meget til at opleve den brasilianske kultur og være en del af et så imødekommende og udadvendt folkfærd. Nu ser jeg bare rigtig meget frem til min forhåbentlig superfede afskedsfest, så jeg kan få sagt farvel til Danmark på ordentlig manér. Jeg kommer til at savne alle SÅ forfærdelig meget. Men jeg skal bare huske mig selv på, at jeg er så heldig at have noget, der er så svært at sige farvel til.


Kys og kram




Ingen kommentarer:

Send en kommentar