tirsdag den 10. september 2013

Uge 6 - I know you now

Da jeg nu har været i Brasilien i præcis fem uger, er jeg efterhånden ved at kende landet. De sære ting bliver mere normale, og jeg bliver ikke så ofte overrasket. Jeg synes faktisk ikke, at jeg har været væk i fem uger, tiden går rigtig stærkt, om jeg så græder eller smiler. Der bliver færre og færre tudedage, hvilket er vanvittig skønt. Den eneste ting det forbliver underlig, anderledes og opmærsomhedstiltrækkende er mig. Jeg føler mig stadig enormt fremmed i stort set alle situationer, men jeg kan mærke at specielt eleverne på skolen er begyndt at åbne sig en smule mere op. 
Så selvom, at Brasilien måske ikke længere er så fremmed for mig, er jeg stadig meget fremmed for Brasilien. Men det er og bliver altså bare et sært land. Jeg har lært en hel del om en hel del allerede.

1. Jeg var til fødselsdag hos min søsters gudmors søn (jep, vi er helt derude) i onsdags. Haha, vi skal virkelig ikke prale af vores fine kagemandstradition og slikposer. Det var farmtema!!! Hvilket indebærer trampoliner, heste, køer og alverdens andre spændende sager. SE LIGE KAGEN
 
2. Man spiser ikke kagen til fødselsdagen, men tager den med hjem? Der var jeg ellers lige klar, buhu

3. Jeg får lavet mine negle en gang om ugen 

4. Fredag skulle jeg til fest med min lille mus Marina. De sidder de første tre timer og laver absolut intet, hvorefter det så går helt amok. Festen sluttede klokken fem.

5. DRENGENE KØBER ALT TIL FESTERNE, pigerne drikker det bare

6. De har et udtryk for piger, der kun har været sammen med fodboldspillere - Maria chuteira. Det er super sejt at høre indenfor den kategori

7. De bruger en frugt, der hedder Açaí til at lave den mest vanvittige dessert. Til alle nasty sjæle derude, er det hvide et mælkeprodukt, der faktisk smager overraskende godt

8. De går i bad rigtig mange gange. De må synes, at jeg er en beskidt lille unge.

9. Drengene til fester er MEGET offensive. De burde egentlig gemme sig væk. Jeg forstår ikke, hvor de har den selvtillid fra, stop det

10. De spiser pil-selv æg og feta til ungdomsfester

11. Pigerne hernede kan være meget nærtagende, især når det kommer til drenge. Ha ha ha ha. Det morer mig hver eneste dag

12. Mit yndlings sætning er stadig "ninguem merece", direkte oversat til lorte træls møgirriterene shit.

13. Familiefester hænger mig langt ud af halsen (har testet at udtrykket ikke kan oversættes)

14. Drengene er skide ligeglade med om de har en kæreste eller ej. Så snart hun smutter er der frit slag.

15. Lørdag var jeg til kofest, og det handlede egentlig mest af alt om køer og om mennekser, der skulle vise, at de havde penge nok til at købe dem

16. Deres bruser er uden tvivl på min top tre over brusere, jeg nogensinde har stået under. Den spuler for sindssygt.

17. Brasiliansk tv sutter. Så dårligt skuespil, at det gør ondt at se på. Ca. lige så vagt som deres musik.

18. Min lillebror er verdens dejligste

19. Søndag var jeg til familiefest. Once again. Holy moly

20. Jeg har tabt mig tre kilo. Ååååårh hvad 

21. De er dælme ikke bange for at ligne en flot billige gatas, når de smutter i byen. De kan konkurrere med de norske danacup tøser om, hvem der har korteste shorts. Tror faktisk brasilianerne ville vinde.

22. Deres drinks består af 80% vodka. De sætter dælme gange i noget

23. Friskpresset lemonjuice er en gave fra oven

24. Min lille by holder musik festival i den her weekend. Så kan gardenparty godt pakke sammen, den får ikke for lidt med de bondeknolde herude.

25. Jeg er faldet head over heels for små mørke fattige nuttede tumlinger, jamen Gud

26. Jeg kommer stadig aldrig nogensinde til at bruge penge på tøj. Hold kæft hvor er det godt nok bare .. specielt, så og sige.

27. Der er stadig 30 grader

28. Min stat Minas Gerias er 14 gange større end Danmark, hvor er vi bare små og kiksede

29. De elsker at læse Pippi. High-five til Sverige og dejlige Astrid 

30. At høre på den evige kamp om, hvilket fodbold hold, der er det bedste, er som at høre to katte skrige af hinanden

31. Jeg har en trøje af hvert hold, så jeg kan skifte afhængig af, hvem jeg skal besøge

32. JEG SKAL TIL LANA DEL REY KONCERT I NOVEMBER, elsker elsker elsker

33. Deres jordbærjuice er også pretty amazing

34. Læbestift er et must til fester

35. Fuld er ikke ordet, når drengene hernede for alvor går i gang. Nærmere bevidstløs

36. Deres øl smager af pap, easy way to get drunk

37. Da de stort set alle er katolikker hernede, skal man virkelig holde sig fra nogle emner

38. De elsker at nulre hinandens hår i timerne. GO ON, grab it

39. Det lykkedes ikke for min mor at bevise, at der findes tiltrækkende drenge. Tvært i mod, jeg er mere skræmt end før

40. Jep, jeg skal til LANA DEL REY koncert

Ingen kommentarer:

Send en kommentar