torsdag den 26. september 2013

Uge 8 - upassende


vent hvad? 75%. Hvad er det her for et sted? Både Adriana og jeg er lettere chokeret over dette billede. Det er tidligere udvekslingstudenter der har kommenteret en status på facebook. Jeg opdagede det for nogle uger siden, men jeg har ikke rigtig spurgt nogle, om det rent faktisk passer. Hvis jeg selv skulle gætte, ligner drengene i min klasse en flok 14-årig, der nok skal bruge et par ekstra år, før de er klar til den slags sager. Adriana mener heller ikke at nogle af dem på nogen måde er "gamle nok" - i hvert ikke mentalt.

Vi satte os derfor for at finde ud, hvad i alverden det er for en mærkelig tradition. Da klassens slemme pige blev smidt ud af timen, valgte vi derfor lige at "smutte en tur på toilettet", for at snakke med hende. Vi viste hende billedet og spurgte, om det er rigtigt, at 75% af drengene mistede deres mødom til en prostitueret. Jeg er faktisk glad for, at vi spurgte. Der er nemlig slet ikke drengens beslutning, men farens!!! 

Når en brasiliansk dreng fylder omkring 14, og "stadig" ikke har været seksuelt aktiv, tager faren sønnen med hen til et bordel, vel og mærket uden mor får noget at vide. Der får han så ellers flået sin jomfruelighed væk - stakkels drenge. Vi har stadig ikke rigtig fået en forklaring på hvorfor, men det er meget almindeligt her. 75%??? Stadig i chok

Ingen kommentarer:

Send en kommentar