tirsdag den 29. oktober 2013

Uge 13 - This shit's gettin' real

Okay, der er for alvor gået krig i den her i vores ellers så fredelige og afslappende hverdag. Ikke bare lad-os-skrige-af-hinanden-og-få-det-overstået krig, men rigtig latterlig ottendeklasses tøsefight. Min lille skat fra Seattle har haft en hel del problemer med sin værtsfamilie. De tager sig ikke rigtig af hende, og de kunne egentlig ikke være med ligeglade med, hvordan hun har det. De betaler intet, tager hende ingen steder, og ja, de er bare ikke søde og elskende som alle andre brasilianere. Det er crazy. Hun har snakket en del med sin counsellor, hvilket er vores fortrolige kontaktperson gennem rotary. Han lyttede til alt, hvad hun havde at sige, og han ville derefter undersøge, hvad der skulle gøres. I stedet valgte han at fortælle alt til hendes værtsfamilie, hvilket nu har skabt utrolig dårlig stemning. Vi kan høre hinanden tygge under aftensmaden. Jeg har været en del sammen med hende den sidste uge, da det er meget svært for hende at klare det hele alene lige nu. Tingene var egentlig allerede nået til det punkt, hvor jeg vil kalde dem direkte ubehagelige at omgås med. Hendes mor skrev endda på facebook om, hvor uforberedt Adriana er, og at hun altid er i skide dårligt humør. (Skal lige siges, at hun er totalt det modsatte). I morges eskalerede det så ellers for alvor! Selvom jeg nu ikke troede, det kunne blive værre. Hendes mor stormede ind på toilettet og begyndte at råbe ad hende og kalde hende en løgner. Det var den mest akavet situation, jeg nogensinde har stået i, da hun ville have mig til at oversætte. Du gode gud. Mission få-Adriana-ud-inden-midnat sat i gang!

Ellers har weekenden været helt stille og rolig. Vi hyggede med Isabella og noget dejlig sushi fredag aften mmmhmhmmh. Lørdag var egentlig sat af til pooltime, men en lille fødsel kom lidt i vejen. Sig hej til Marcus, min lille nye guldklump af en fætter. 

Derefter skulle Adriana have møde med sin counsellor, så hun havde først mulighed for at komme ud til mig om aftenen. Det kræver jo en herlig hoppetur i en bus fra det 18. århundrede at besøge mig. Derfor brugte jeg hele lørdag eftermiddag på at snakke med min savnede dejlige bedsteven eller ex-kæreste, hvis det er mere passende. Det var præcis sådan en lørdag, jeg havde brug for, og det er lige præcis det, jeg ville gøre en lørdag eftermiddag derhjemme. Vi snakker om alt og intet, og vi er på ingen måder kommet længere væk fra hinanden. Han kender mig bedre end nogen anden og ved altid, hvad han skal sige. Vi har det så skide sjovt, når vi snakker sammen, og jeg kunne egentlig ikke ønske mig noget anderledes. Jeg vil altid være der for ham, og det er så dejligt at have en, der kan få mig til at smile, selv når han ikke er her. Elsker ham så meget. I sidste uge havde jeg også endelig Skype-date med Mille igen, faktisk kun anden gang! Hvor er det bare en heeeelt fantastisk opfindelse!!! Jeg er så glad for, at jeg kan beholde mine venskaber, og at mine venner og familie ved, hvilken pige der kommer hjem igen og, at jeg har en idé om, hvad der sker derhjemme. Tak til Janus Friis og Niklas Zennström (og wiki).

Senere lørdag var der rotaryfest på programmet, wuhu altid en fornøjelse. Gamle mennesker og mærkelig musik blandet med en god omgang plasticstole og bønner, skide skægt, hvis du spørger mig. Til jeres store overraskelse, tog vi relativt hurtigt hjem igen. Søndag brugte vi ved poolen, hvilket er samme sted, som vi brugte hele mandag. I dag er vi så tilbage i skolen, men kun til klokken elleve, da vi er inviteret til frokost. Huhu, velkommen til landet, hvor mad er vigtigere end skole. Jeg sidder lige nu og lytter til en heks af en kemi-lærer. Heks er hans kælenavn, og han omtaler altid sig selv som heksen, så det er ikke bare mig der er ondskabsfuld. Mennesker der omtaler sig selv i tredjeperson har seriøse problemer, men han er uden tvivl elevernes darling. Han laver en del sexjokes, hvilket er mere end normalt her. Han ville sidde bag tremmer, hvis han boede in the States. 

Jeg vil nu gå tilbage til at fokusere på at få indhentet lidt søvn inden al energi skal bruges på at redde snehvide fra den onde heks. (Jeg er faktisk ikke i tvivl om, at næste skridt er, at de forgifter Adriana, eller i hvert fald noget, der minder om). Hav en fortsat god tirsdag. Det har været villo at sidde på den anden side af jorden og høre om væltede træer, udgangsforbud og døde mennekser. Mit søde lille land, håber alle har det fint!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar