onsdag den 2. oktober 2013

Uge 9 - Døde aber og fuglelort

For det første, UGE 9???? Holy moly det går stærkt efterhånden 

Endnu engang kan jeg forsikre alle om, at jeg har det helt vidunderligt. Det er virkelig gået op for mig, hvor heldig jeg er. Brasilien har det mest fantastiske folk i verden, og jeg nyder, at jeg altid er omgivet er superglade, omsorgsfulde og interesserede mennesker. Og jeg er kommet rigtig tæt på mange af dem efterhånden, og jeg føler egentlig, at jeg kan være mig selv i deres selskab. 
Mit portugisisk går laaaangt bedre, og jeg kan nu endelig forklare mig ordentligt med hensyn til det meste. Det gør det også meget lettere for mig at lave aftaler og lægge planer både i hverdagene og i weekenderne. Min hverdag er fyldt fuldstændig ud, og jeg keder mig rigtig sjældent. Og når jeg gør, nyder jeg det egentlig. Så har jeg mulighed at snakke med folk derhjemme, gennemgå diverse nyhedssites for ikke at føle mig helt fortabt, når det kommer til, hvad der foregår i Danmark eller bare sove en ekstra time. Søvn er uden tvivl min bedste ven. Hold da op, hvor er jeg gennemsmadret når klokken er over otte, puha. 
Udsigt over søen i byen, er det ikke smukt?


Weekenden gik mest med at introducere Adriana for alle pigerne og drengene. Vi tog i shoppingcenteret og fik sushi fredag  og festede lørdag aften. Hele lørdagen brugte vi i Belo Horizonte, da det var min skønne småbøssede lillebrors fødselsdag. Hans yndlingsting i verden er Katy Perry, romantiske komedier og chokolade. Han kan ikke lide fodbold og drengene på hans årgang bryder han sig ikke rigtig om. Så han bruger det meste af sin tid på at diskutere Disneystjerner og mode med tøserne. Men han er en helt fantastisk person, og vi havde derfor dedikeret dagen udelukkende til ham. Vi var i forlystelsespark, ude at spise og i zoologisk have. Zoologisk have skuffede mig dog en del. Aberne var døde (hvorfor vides ikke??😱😱), slangerne havde stress og løverne, tigerne og leoparderne havde besluttet at sove dagen væk. Men de havde nogle meget fine fugle og ænder. 


Mandag og tirsdag har været et par sære dage. Adri og jeg har ikke rigtig haft heldet med os og så på en måde alligevel. Mandag havde vi fri klokken elleve, da vi havde portugisisk kvart i tolv. Vi var endnu engang uheldige med vores lærer (vi har to vi godt kan lide, og tre vi helst vil undgå). Min taxa ville først komme senere, så vi havde en time til lige at få en juice i byen. På vej mod centro vælger en irriterende sort lorte fugl at skide netop som jeg passerer under træet. Det resulterede i fuglelort fra skulderen til låret, super. Men en flink mand lånte os et toilet. Mandag aften havde vi "conversation class", hvilket er vores betaling for portugisisktimerne. Vi skal snakke med eleverne på engelsk og lære dem om vores lande. 
 
Tirsdag havde vores klasse test, så vi skulle ikke i skole. Derfor sov vi LÆNGE og hyggede os det meste af dagen med Adriana's mystiske hostmor. Eller jeg hyggede mig, for hun elsker mig, og hun fortæller konstant andre folk, at jeg er hendes datter, hvilket jeg på ingen måde er. Adriana derimod bryder hun sig ikke rigtig om, og hun omtaler hende for det meste bare som en amerikansk pige, der er på besøg. Det er så sært. Hendes mor ville uden tvivl hellere have mig boende end Adriana, hvilket tit gør, at jeg synes det er meget akavet at besøge dem.

Tirsdag aften skulle jeg sove hos Marina, da Adri og jeg skulle holde præsentationer for hendes fars rotaryklub. Det var egentlig en hyggelig aften til trods for at de fleste rotary mænd er en flok sære flødeboller, der smiler perverst ligegyldigt, hvad du siger.

Den til dato bedste kage, jeg har fortryllet mine smagsløg med. Stort kys til Marinas hushjælp. Elsker alt ved hende og hendes familie. 

Weekenden bliver endnu engang usædvanlig og helt igennem wonderful. Glæder som en lille baby. Adriana og jeg skal til Rotex-fest i BH fredag (tidligere udvekslingsstudenter fra de sidste par år, der samles igen. Kendt som de mest vanvittige og fantastiske fester). Vi skal bo ved en pige fra Rotex hele weekenden, vi har aldrig mødt hende før, og alligevel tilbyder hun, at vi kan bo hos hende så længe, vi har lyst. Gæstfriheden i det her land burde anerkendes worldwide, som et krav i alle kulturer, wow. Lørdag står den på maks rive-bøjler-og-tømme-kreditkort-dag, når vi endelig har muligheden. Lørdag aften har min gode ven Rodrigo planlagt for os, men det er stadig en hemmlighed, så vi er spændte. Højst sandsynlig har han slet ikke planlagt noget endnu, men hvis han bailer har vi heldigvis en hel bunke fantastiske udvekslingsstudenter lige i nærheden, jeg elsker den by. Over tre millioner haha, det er jo mere end halvdelen af Danmark. Jeg føler mig så mini her. Ingen kender mit land, og langt de fleste tror, at det befinder sig nord for Canada. En flok istapper, der går rundt og fanger fisk og synger Vimmersvej. Velkommen til Danmark. Dog er de meget imponeret, når jeg fortæller om bacon og lego. Og BARBIESANGEN. 

De næste par dage står på hårfarvning (er ved at skide i bukserne), afslapningsdag ved poolen, fitness og en hel del søvn, inden weekenden smadrer søvnrytmen endnu engang.

Derudover er jeg ved at gøre mig mentalt klar til Danmarks sidste VM-kval kampe her i oktober. Hele min familie her og en kæmpe bunke af mine venner hepper det bedste, de har lært, da avancement betyder, at i hvert fald min far kommer på visit til juni, og ham vil de alle gerne møde. Det er en spinkel chance, men håbet og troen lever stadig!

Forresten TUSINDE TAK til alle der læser med. Elsker jer. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar