fredag den 20. september 2013

Uge 7 - Rotary weekend!!

Jeg har det fantastisk i øjeblikket!!! Jeg har været i Belo Horizonte siden fredag aften til et rotary distrikt møde. Jeg har derfor mødt alle de andre udvekslingsstudenter i mit distrikt. Vi er omkring 30, og vi har det SÅ godt sammen. Men jeg må indrømme, at nogen af dem har en syg tankegang, hold da op. Især de australiere, der har været her siden Januar forstår virkelig at have det sjovt. De er uden tvivl de mest morsomme mennesker, jeg nogensinde har mødt. Jeg tror aldrig, at jeg har grinet så meget, som jeg har gjort de sidste dage - vanvittige mavekramper. Puha. Men jeg håber ikke min hjerne er lige så twisted, når jeg kommer hjem. Men de er dejlige! 

Lørdag og søndag bestod af en hel del orientering om Rotary, Minas Gerias (min stat), distriktet og Brasilien generelt. En hel del information om regler og "spændende" historie. Det har til tider været en smule langtrukkent, men så er det godt at være omringet af humørbomber. Virkelig, de er helt heroppe (holder min hånd over hovedet) HELE TIDEN. Jeg elsker det. Bliver totalt irriterende glad i deres selskab. Mange af dem bor flere sammen i hver by, så de kendte hinanden i forvejen og omgås med hinanden dagligt, hvilket har hjulpet dem med at 'få indhold i hverdagen'. 

Jeg var hende tumpen, der havde glemt sit flag, ninguem merece (håber I kan huske udtrykket)

Mandag og tirsdag bestod mest af alt af portugisisk timer, hvilket jeg virkelig har brug for. Jeg er suverænt den dårligt i gruppen, bortset lige fra taiwaneserne. Længe leve min irriterende perfektionistiske hjerne. Jeg er ikke typen der bare snakker og snakker. Jeg tænker alt for meget over, om det nu også er grammatisk korrekt, det jeg siger. Ninguem merece. Men jeg prøver, og jeg er blevet langt bedre de sidste dage! 

Mandag aften fik min roomie Petra, en pige fra Slovakiet, en amerikansk dreng, hans hoststorebror og jeg açaí, hvilket endnu engang var outstanding. Derefter tog vi med storebroren ud for at se ham spille fodbold. Det var han rimelig dårlig til, og hans venner havde mere travlt med det faktum, at der befandt sig tre blonde mennesker på sidelinjen. Men det var en super god aften, og vi kan virkelig snakke i timevis om alt og intet, det er fantastisk! 

Tirsdag aften var vi til fodbold kamp. Det var ikke med et af de to 'øre-blødende-lyder-som-katte-der-skriger' hold, men det tredje hold i min stat. Det var en fed oplevelse, og stemning var rigtig god. Folk går virkelig op i fodbold! der kan men fine selvlavede AaB plakat godt rive sig selv i stykker, det er jo næsten pinligt. De lever sig virkelig ind i det, de råber, skriger, fægter og SPYTTER. Vi var et godt stykke inde i kampen før, at det gik op for mig, at det rent faktisk Ikke var regn, ad. Vi havde alle vores flag med, og vi fik virkelig skaffet os noget opmærksomhed, da vi begik os ud på banen sammen med spillerne. Men hjemmeholdet tabte selvfølgelig, så de aflyste 'meet and greet' med os efter kampen, typisk. Men de var virkelig også ringe, for at sige det på ordenlig dansk.

Onsdag fik vi en masse info om turene, og jeg glæder mig vanvittig meget!! Der er ture til amazonas, nordøstkysten (en masse fede strandbyer inkl. Rio), Panamá e bonito og en tur til Sydbrasilien inkl. Argentina og Uruguay. Jeg skal helt sikkert på de to første. Nordøstturen er det meste af December, og amazonas er i Maj. 

Selvom selve rotary programmet sluttede onsdag, bliver jeg i BH indtil i morgen lørdag. Jeg bruger tiden med de andre udvekslingsstudenter og vi har lavet en masse fede ting. De er nogle helt fantastiske mennesker! Smider lige en masse billeder op, så i kan se, hvad vi har lavet. På det første billede står jeg sammen med Adrianna fra USA. Hun er lige ankommet og skal bo i Sete Lagoas. Jeg er ovenud lykkelig for, at hun endelig er kommet!
 
I aften skal sidste dag sammen så fejres, og det skal nok blive godt! I morgen står den på stor fødselsdagsfest hos min veninde. Jeg elsker Brasilien, og det er lang tid siden, at jeg har grinet og smilet så meget, som jeg har gjort den sidste uge. Hvor er det bare vanvittig fedt at være udvekslingsstudent gennem Rotary!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar