onsdag den 6. november 2013

Uge 14 - Heftig weekend, pas pååå

Først og fremmest undskyld for at have været lidt en numse til at opdatere, men jeg ville lige være sikker på, hvad jeg rent faktisk skal lave i weekenden, før jeg blærer mig for meget. Forresten har jeg i dag 3-månedersdag med min lille nye elskling Brasilien. Vi er virkelig ved at udvikle et tæt, ærligt og meget udfordrende forhold med masse af nye udforskelser og kærlighed. Det vil også sige, at jeg nu ikke længere er det, man på udvekslingssprog kalder en "newbie", men derimod nu en af de erfarne, der rent faktisk kan tillade sig at udtale sig om, hvordan det er at være udvekslingsstudent. Der er faktisk mange regler, når det kommer til, hvad man er "værd" indenfor udveksling haha, Men jaaaa, jeg er nu i stand til for alvor at prale med, hvor vanvittigt sejt det her er. Det lyder lidt som en dreng i tredjeklasse, der har vundet straffesparkskonkurrencen i frikvarteret, men jeg synes faktisk, jeg er lidt sej. Tre måneder alligevel. High-five'er lige mig selv.
min lille nuttede skattepige
Bare én af vores fuldstændig uovertrufne friske juices. Denne omgang ananas, acerola (mærkelig bær) og appelsin. Vitaminbombe.
en skøn spaghetti-toast, haha.
Sidst men ikke mindst chokolademousse og brigadeiro, Hej løbebånd
Sidste weekend var det jeg vil udtrykke som overraskende og på mange måder grænseoverskridende. Vi havde nogle skidefine fester planlagt, og det var også et par rigtig gode aftner. Vi var bl.a. til koncert med et band nogle af vores venner har sammen. Ikke en rigtig koncert, men en lidt mere privat spilleaftenting for et par hunderede mennesker. Det er mest af alt 3.g'ere og så et par ældre gutter, men de er faktisk rigtig rigtig gode! Det var virkelig god stemning, og sambamusik er faktisk ikke så dårligt. Feste kan de altså godt finde ud af her.
Men det er stadigvæk så vanvittig svært for mig, at vænne mig til kulturen til fester. Jeg har de sidste par uger haft et par ubehagelige oplevelser, som har rystet mig en hel del. Jeg er blevet tvunget til nogle ting, som jeg ikke slev har haft lyst til, og det er gjort mig ked af det et par gange. Ikke noget voldsomt alvorlig, bare rolig. Det giver for mig bare absolut ingen mening, at drengene ikke altid tager "stop", "gå væk" eller "jeg vil ikke" som et gyldigt svar. Og det er ikke fordi, de ikke forstår mig, for jeg har øvet mig grundigt på sætninger som disse på portugisisk! Forstå mig ret, der er rigtig mange super fine fyre, som er rigtig søde, men gud hvor er der også bare nogle røvhuller. Det værste er, at de hernede ikke ser det at forcere kys og lign som noget forkert. Pigerne havde virkelig svært ved at forstå mig, da de mener, at jeg skal se det som et kompliment, at de lækre fyre, vil gøre alt for at få fat i mig. Men det er jeg bare slet ikke vant til, og jeg har ikke tænkt mig at finde mig i det. Heldigvis har Adriana virkelig været der for mig, og også Rasmus derhjemme. Så kan jeg få fat i den reaktion, jeg har brug for haha, at det altså bare ikke er i orden. Adriana er godt nok heldig med at ligne en brasilianer nogen gange! Samtidig er der sket ting med andre udvekslingsstudenter, som har gjort mig lidt nervøs. Jeg synes det er dejligt, at jeg nu kan komme lidt væk fra weekenderne her, faktisk hele syv af slagsen. Men jeg kommer til at savne mine dejlige piger! 
Ninamus
Alana, Larissa, Adriana
Marina og Julia
Giiiiirls
Morgenpizza mhmhmhmmh
Te Envolver, noget med at jeg vil have dig halløj
Nok med alt det halløj, men I skal virkelig forstå, at det altså ikke altid er super behageligt med al den opmærksomhed. Men i MORGEN SKAL JEG TIL LANA DEL REY KONCERT. Jeg glæder mig mere end meget, det bliver såååå godt. Bella og Adri skal med, og derefter bliver mig og min søster (søster, jaaaa) i Belo Horizonte. Fredag skal vi hygge med Adrianas kommende søster, der går på universitetet i byen, og derfor er flyttet hjemmefra. Om aftenen skal vi være sammen med min bedste ven i byen, Rodrigo. Finally a decent guy. Lørdag smutter vi hjem til en omgang fin rotaryfrokost og japansk aftensmad. I skulle prøve sushien hernede, mmmmhmhmmhmhmh.
LANA
SÅ fandens lækkert
Desuden er jeg blevet inviteret med hele min årgang på skoletur til juni. Eller altså, jeg skal selvfølgelig betale som alle andre. Vi skal til Porto Seguro, hvilket er så skide lækkert, I forstår det slet ikke. En uges vild partytur med alle mine skønne venner i de mest fantastiske omgivelser. Det er den mest perfekte afslutning, jeg kunne forstille mig, for tro det eller ej, så føler jeg mig faktisk tæt på mine klassekammerater nu, og jeg kommer til at tude så meget til sommer. Smutter fra klassen med et brag! Og så lige tre ugers VM efterfølgende til lige at sige ordentlig farvel. Jeg ved godt, hvem jeg hepper på nu. Jeg er brasilianer. Ha
wowwowwowwow
massere af skumparty og hyggeeee


Ingen kommentarer:

Send en kommentar