søndag den 20. oktober 2013

Uge 12 - back to normal

Efter en nu snart overstået forårsferie, eller hvad man nu skal kalde det, er jeg godt udhvilet og klar til at indtage de famøse plasticstole i morgen tidlig. 
Hvis du lægger tasken på bordet (medbring blødt indhold), drejer armen et bestemt antal grader, skubber numsen godt tilbage, sidder en tilpas afstand fra aircondition-monsteret, tager musik i ørene og lukker øjene, kan du være heldig at finde en komfortable sove-position. Dog skal du være forberedt på ødelagte sovende lemmer, når du engang vågner.  


Vi fortsatte i god stil med at lave absolut så lidt som muligt, så ferien har egentlig mest af alt bestået af at sove. Søvn er en meget meget stor del af livet som udvekslingsstudent, jeg vil faktisk sige, at jeg nok har sovet mere, end jeg har været vågen de sidste ti dage. Jeg kan altid sove, og til min store glæde, er sengene faktisk ikke så ringe endda. Hvis jeg dog bare lige kunne bytte de 458 tæpper ud med min egen komfortable danske dyne, ville hver nat være himmelsk. Ovenikøbet drømmer jeg som en i helved hernede. Det er til tider virkelig irriterende, da jeg er vanvittig forvirret hver gang, jeg vågner. Jeg drømmer for det meste på engelsk, men med både danske og brasilianske personer. Jeg ved ikke om det bare er min forskruede hjerne, der har alt for meget at koncentrere sig om. Og ikke engang når jeg sover, kan jeg få pause fra alle tankerne. Heldigvis er det ikke fordi, jeg går og er deprimeret, tvært i mod faktisk. Jeg har det skide godt! Men derfor er det stadig udfordrende at lege "voksen" i et år. Ligegyldig hvad, er det tid en hver tid mig selv, der skal klare problemerne og tage stilling til alt. Det er hårdt engang i mellem, og jeg kan mærke, at jeg tænker meget. Men alt det ansvar er i sidste ende det, jeg lærer allermest af. Derfor nydes stunder som disse ekstra meget.

bette mus
tæpper ovenpå tæpper

Selvom størstedelen af ferien har forgået i vandret position, så har vi trods alt også hygget os. Den lille ferieby vi tog ud for at besøge, havde så valgt totalt at røvrende os med hensyn til vejret. Der kom vi ellers med en kuffert fyldt til renden med fine shorts, kjoler og toppe. Ha ha. Næ nej, vi snakker konstant regnvejr og ikke den milde af slagsen. Derfor var stedet nu stadig meget smukt, og vi følte os rigtig som en del af den brasiliansk kultur. Wuhu, se lige hvor fint det er

Min vildt nuttede værtsfar og jeg gyngede en del 
Regn med regn på
mere regn
hvert værelse havde sin egen fine hængekøje
De forstår at gøre vejskilte flotte, men misvisende. Ti point for kreativitet
Lille smuk gågade
Men vidunderlige værtsmor med Adri's hat
dukkehus/toilet
dukkehus/toilet
churrasco = grillhyggenygge
alt er bedre med ost
verdens bedste juice, lavet på frugten fra cashew-nødder

I morgen står programmet endelig på den sædvanlige hverdagsrutine, det glæder jeg mig faktisk til. Skole, juice, portugisisk, frokost, træning, conversation class, aftensnask, gossip girl og tidligt i seng. Ikke så ringe en hverdag, når det kommer til stykket. Og krydret med en masse dejlig solskin og i nærheden af tredive grader, er sommeren endelig på vej i min retning. Nyd blæsten og kulden i Danmark, ha

Ingen kommentarer:

Send en kommentar